Koplisse rajasid trammiliini I maailmasõja aastatel Vene-Balti ja Bekkeri tehased, kes vajasid seda oma tööliste igapäevaseks veoks. Tänasel trassil liideti Kopli trammiliin Põhja ja Mere puiesteed kaudu linna ülejäänud trammiliinivõrguga alles 1953. aasta novembris ning sestpeale ühendavad Tallinna 1. ja 2. trammiliin Kopli poolsaart Viru väljaku kaudu vastavalt Kadrioru ja Ülemistega.
Linna ühistranspordi kaasajastamiseks kuulutas Tallinna Linna Transpordi AS 3. ja 4. trammiliinide uuendamise järel välja ka projekteerimise ja ehituse hanke ka sellele viimasele osale Tallinna trammiliinide taristust – 16 kilomeetri pikkusele rööbasteele Viru Väljakust Kopli depooni.
Projekteerimis- ja ehitustööd viidi läbi ühtekokku seitsmes järgus, töödega alustati 2016. aasta 1. juunil. Rekonstrueerimise käigus viidi rööpad kogu trammitee ulatuses betoonalusele, välja vahetati kontaktliin ning kandemastid. Lõigul Suur Rannaväravast Balti jaamani viidi trammitee Skoone bastionile lähemale, trammiliini peatused said ooteplatvormid ning -kojad. Uute peatustena lisandusid Marati, Krulli ja Salme. Projekti käigus uuendati nii Kopli trammidepoo kui selle territooriumil asuvate manööverdus- ja seisuteed, nüüd on võimalik parkida seal ka uusi CAF Urbos tramme.
Rekonstrueerimine läks maksma ligi 20 miljonit eurot ning graafikujärgne trammiliiklus algas 1. septembril 2014, tööd jätkusid trammiteega piirnevate alade heakorrastamisega.