Haabersti ristmik oli Tallinnas Haabersti linnaosa suurim ja enim koormatud liiklussõlmi ning kõige ohtlikum ristmik Tallinnas. Hommikusel tipptunnil läbis Haabersti ristmikku ligikaudu 4300 ning õhtusel tipptunnil ligi 5000 sõiduautot. Näiteks 2013. aasta jooksul toimus seal kokku 221 liiklusõnnetust.
Haabersti linnaosas, eriti Rannamõisa tee piirkonda jäävad linna elamuehituse olulisemad arendusalad, mis tõenäoliselt suurendab nii sõidukite arvu kui ristmiku liikluskoormust tulevikus veelgi. Seetõttu projekteeriti siia Eesti esimene kolmetasandiline ristmik, mille raames nähti ette eraldi sõidurajad ühistranspordile ühenduskiiruse tõstmise ning liiklusvoo sujuvamaks muutmise nimel, samuti kergliiklusteede võrgustik ja –tunnelid ohutuma liikluskeskkonna jaoks jalakäijatele ning jalgratturitele.
Ristmik projekteeriti fooridega reguleeritavaks turbo-ringristmikuks, mida keskse ehitisena ületab ligikaudu 800 meetri pikkune viadukt Paldiski maanteelt üle ringristmiku Haabersti suunas. Projekteerimistöödega alustati 2015 ning ristmik valmis 2018 aastal.