REIDI TEE TEEB KADRIORUST VAIKSEMA JA MÕNUSAMA ELUPAIGA

2017 aasta sügisel kirjutati korduvalt Reidi teest ja vahel tundub, et kirjutajad ei olnud süvenenud koostatud projekti või seda üldse vaadanudki. 

Reidi tee lugu algab ilmselt Pirita tee ehitusega aastatel 1975-1980. Pirita tee rajamiseks oli vaja üsna suures mahus merd täita. Ajaloolistel piltidel on meri isegi Orlovi lossi treppide juures olnud. Tänaseks on merd kunstlikult täidetud mitmekümne meetri ulatuses. 

Foto: digitaalarhiiv DIGAR 

Foto: digitaalarhiiv DIGAR

Pirita tee ehitusega koos rajati mere äärde kaldakindlustus ka Russalka juurde ja sellest isegi Kesklinna poole. 

Russalka mälestusmärgi ümbrus on kahtlemata meeldiv piirkond, mida ei saa siiski pidada unikaalseks mererannaks, sest tegu on viimase 70-80 aasta jooksul kunstlikult kujundatud alaga. 

Foto: Viktor Salmre / ERM 

Foto: Viktor Salmre / ERM

Russalka vahetu ümbruse ala ehitati välja 1980. aasta olümpiamängudeks. Vastvalminud kaldakindlustuse ja mere vahel liivaranda ei olnud. 

Foto: Johannes Külmet / Eesti Arhitektuurimuuseum / K-projekt 

Foto: Johannes Külmet / Eesti Arhitektuurimuuseum / K-projekt

Reidi tee rajamine avab võimaluse Russalka ja Ahtri tänava vahelise piirkonna väljaarendamiseks ning inimeste mugavaks ning ohutuks liikumiseks Kesklinna piirkonna ja Kadrioru pargi (Pirita tee promenaadi) vahelisel alal. Paranevad paljude tänaste Kadrioru piirkonnas elavate inimeste elutingimused. 

Kõigile, kes on seda piirkonda kasutanud puhkamiseks ja vabaaja veetmiseks, säilib see võimalus ka edaspidi, ainult oluliselt paremates tingimustes. 

Loe pikemalt Eesti Päevalehest03.09.2017

 

top