KUST NEED HEAD PROJEKTID TULEVAD

K-Projekti akendest Ahtri tänava Admirali maja kolmandalt korruselt avaneb vaade Tallinna ühele kiiremini arenevale piirkonnale Vanasadama ümbruses. Rotermanni kvartal, Porto Franco, Tallinna Vanasadam ja vett mööda veidi eemal Noblessneri kvartal – kõigi nendega on firmal suuremal või vähemal määral pistmist. Tegutsetud on juba üle veerandsaja aasta ning paljude ammu alustatud projektide vilju märkab linnakodanik alles täna. 

K-Projekti fotokogu

Foto: Kristel Harak

 Aastate jooksul on K-Projekt laiendanud oma tegevusalasid ja võib julgelt kinnitada, et pakutakse teenust detailplaneeringutest liiklussõlmedeni. Igal aastal jõuab kehtestamiseni kümneid detailplaneeringuid, mis valminud K-Projektis. Paljudel juhtudel jätkub töö sama objektiga edasi: moodustatakse kinnistud, projekteeritakse välisvõrgud, teed-tänavad, haljastus. Selle töö vilju näeb peamiselt Tallinnas ja Harjumaal aga ka mujal Eestis. Näiteks võib tuua Väo liiklussõlme, mille kohta hiljuti kehtestati detailplaneering, praegu moodustatakse krunte ning juba koostatakse liiklussõlme ehitusprojekti. Sarnased näited on ka Porto Franco, Rotermanni kvartal, Noblessneri kvartal ja paljud teised objektid. Viimase aja üks suuremaid töid on Veskimöldre uus elurajoon ligi 250 eramu ja ridamaja krundiga, kus alustati detailplaneeringu koostamisest, moodustati krundid, projekteeriti kogu taristu. 

K-Projekti projektide järgi on viimastel aastatel ehitatud Luige ja Topi liiklussõlm Tallinna ringteel. Tallinnas on üks suurimaid ja komplitseeritumaid K-Projekti projekteeritud objekte kindlasti Ülemiste liiklussõlm koos Tartu maanteega. Praegu ehitatakse K-Projektis projekteeritud Haabersti liiklussõlme. Hiljaaegu on valminud Reidi tee projekt, mille järgi peaks ehitustööd algama juba sellel kevadel. 

K-Projekti fotokogu

K-Projekti fotokogu

Vaadeldes K-Projekti töid, jääb silma tõepoolest palju sellised, mis tuttavad igale linnakodanikule. “Eelmisest aastast saab trammiga lennujaama – trammitee projekteerimisega tegelesime viimased viis aastat, mõttetasandil veelgi kauem. Eelmisel aastal rekonstrueeriti meie projekti järgi Kopli trammiliin ja enne seda osalesime Tondi suunalise trammitee rekonstrueerimise projekti koostamisel,” nimetab Rein Annusver firma viimase aja suuremaid töid. Aga neid on veel. Huvitavat mõtlemist on pakkunud Vanasadama piirkond, kus liikluspilt muutub peagi oluliselt ja Kakumäe sadama arendamisega seotud projekteerimistööd. 

Foto: Kristel Harrak

Foto: Kristel Harak

Detailplaneeringute juhtivkonsultandi Ülle Kadaku sõnul on väga põnevad ka objektid, millega tegeletud pikki aastaid. Näiteks Suur-Sõjamäe tn 10, endise Dvigateli tehase ala, mis jõudis K-Projekti töölaudadele aastaid tagasi nõukaaegse tootmisolme musternäidisena. “Gaas, elekter, side liikusid kõik õhuliine pidi, piirkond ise, hoolimata uhkest tsaariaegsest planeeringust, oli kole ja räämas,” kirjeldab Ülle piirkonda, millest on välja arenenud pealinna moodsamaid ärikeskkondi Ülemiste City. “Esimene detailplaneering endise Dvigateli alal kehtestati 2003. aastal. Tööle hakkasime isegi aasta paar varem. Nüüdseks on suur osa detailplaneeringust realiseeritud, on koostatud ka uusi detailplaneeringuid väiksemate piirkondade kohta ning paljude objektide projekteerimisel oleme oma meeskonnaga tegevad olnud. Etteruttavalt võib öelda, et Suur-Sõjamäe tänava äärse parkla asemele kerkivad peagi kolmeteistkorruselised büroohooned ja parkimismajad. Vihmavarjuga tüdruk kõrvalmaja otsaseinal tervitab möödujaid veel aastaid, enne kui suur tööstushoone linnapildist lõplikult kaob. 

 Loe pikemalt Eesti Ekspressist.

top