HELLE-KIRSTI 80

Eduka organisatsiooni aluseks on selle töötajad. Tahaksime teile tutvustada Helle-Kirstit, kes aprillis tähistas oma 80ndat juubelit. Helle-Kirsti on jätnud Tallinna tänavatele ja liikluspildile väga suure ja kustumatu jälje. 2018. aastal täitus Hellel 50 aastat teede projekteerimise alal. Neid tänavaid, mille kujundamises poleks Helle osalenud, Tallinnas naljalt ei leia.

K-projektis töötab Helle-Kirsti alates 2001. aastast. Kuigi töö iseloom on aastatega muutunud, siis Helle-Kirsti on endiselt meie üks suurimaid väärtusi.

80

Helle-Kirsti töötee algas 1957 RPI Eesti Tööstusprojektis, kus kuue aasta jooksul oli ta nii joonestaja, tehnik, kui ka vanemtehnik-geodeet uurimisosakonnas.

maamõõtmine

  1. aastast kuni 1968. aastani töötas Helle-Kirsti TA Majanduse Instituudis vanemökonomist/kartograafina. 1965 otsustas ta asuda õppima TPI kaugõppeteaduskonnas autoteede erialal ning lõpetas selle 1972 – diplomitööks projekteeris Pirita tee Russalkast Pirita jõeni, nagu see tänapäeval välja näeb. Retsensent, kes töötas RPI Eesti Projektis, sai Helle joonised ja alustati projekteerimist. 1980. a olümpiamängudeks oli uus Pirita tee valmis (40 m mere arvelt).

Õpingute ajal alustas Helle 1968. aastast erialast tööd PI Kommunaalprojektis, kus esimeseks ametiks oli kopeerija, seda tööd sai ta teha vaid kolm nädalat. Edutamise käigus töötas ta nii inseneri, grupijuhi kui ka projekti peainsenerina.

Linnamajanduse arendamiseks

1992 – 2000 töötas Helle Tallinna Linnaplaneerimise Ametis peaspetsialistina, misjärel jõudiski ta 2001. aastal K-Projekti. Rõõmsameelsena töötab ta siiani osalise koormusega vanemkonsultandina!

Lisaks oma põhitööle K-Projektis sai Hellest ka mentor noortele inseneridele. Julgelt võib öelda, et ta on välja koolitanud enam kui 50 koolipingist tulnud tudengit, seejuures kirjutanud 12 retsensiooni ülikooli lõputöödele.

Läbi aastate on Helle oma töödega osalenud ka erinevatel ülevabariiklikel võistlustel, mida kavandati ristmiku parima lahenduse leidmiseks. Näiteks ajavahemikul 1974 – 1986 võitis Helle nii mõnegi auhinna oma tööga, mis tänapäeval on olulised liiklussõlmed. Mõned näited Helle töödest:

  1. Taksopargi ristmiku võistlustöö 1974. a, Tallinn. Tegelik projekt ja ehitus 1981. a.
  2. Riia tänav lõigus Võidu sild – Kalevi tänav, 1977 Tartu. Lisaks preemiale oli auhinnaks ka autoostuluba! Juhiload on Hellel küll olemas, kuid tegelikkuses sõita talle ei meeldi ja sõitnud on ta vähe. Samas olles autoroolis, hakkas ta teede projekteerimist hoopis teise pilguga vaatama.rooli taga ja jalgsi
  3. Paldiski maantee lõigus Tehnika tänav – Hipodroomi ristmik, Tallinn 1981. a. Sellele järgnes projekt. Helle koostatud lisatöö tõttu on meil täna võimalik sõita piki Paldiski maanteed linnast välja eraldi sõidusuunal alates Sõle tänavast. Kuigi töö tingimuseks oli, et maju maha võtta ei tohi, siis Helle lisatöö ja põhjendustega siiski otsustati üks maja maha võtta, mis võimaldaski eraldi sõidusuundadega lahenduse ellu viia.

 

Lisaks Taksopargi projekteerimisele on Helle osalenud projektide koostamisel, näiteks:

  1. Tallinn, Endla – Tehnika koos Luise tänava pikendusega
  2. Tallinn, Tartu maantee – Peterburi tee ristmik
  3. Tallinn, Tartu maantee – Järvevana tee – Suur-Sõjamäe tänava ristmik
  4. Tallinn, A. H. Tammsaare tee – Kadaka tee – Ehitajate tee ristmik.

Nimekiri projektidest, kus Helle on osalenud, on justkui lõputu.

tööhoos

Helle on omalt poolt soovinud veel öelda:

„Teedeinseneri töö on mulle justkui hobi. Põnev on leida teedele uusi lahendusi. Soovitus noortele – see on väga huvitav ja loominguline töö, saab lasta mõttel lennata! Töö otsa ei saa. Objektil tuleb käia, muidu head asja ei saa!“

„Linna arengust rääkides, siis Kesklinn võiks olla jalakäijate ala, aga kuskilt peavad autod ka läbi pääsema.“

„Minu elu edu saladuseks on usk Jumalasse.“

top